Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek
Gmina Hyżne zrealizowała projekt pn. „Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek” nr FEPK.01.02–IZ.00–0017/23
- Całkowita wartość Projektu wynosi 3 233 220,12 PLN (słownie: trzy miliony dwieście trzydzieści trzy tysiące dwieście dwadzieścia złotych dwanaście groszy),
- Całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 3 230 022,12 PLN (słownie: trzy miliony dwieście trzydzieści tysięcy dwadzieścia dwa złote dwanaście groszy),
- Dofinansowanie ze środków Funduszu wynosi 2 680 918,35 PLN (słownie: dwa miliony sześćset osiemdziesiąt tysięcy dziewięćset osiemnaście złotych trzydzieści pięć groszy).
Przedmiotem projektu „Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek” było uruchomienie 16 e-Usług publicznych na co najmniej 4 poziomie dojrzałości, a także jednej usługi na 3 poziomie dojrzałości. E-Usługi wybrane do realizacji są nieprzypadkowe, Wnioskodawca wybrał te usługi, z których najczęściej korzystają podatnicy i osoby prawne z terenu Gminy Hyżne. Uruchomienie e-Usług możliwe było tylko dzięki realizacji pełnego zakresu projektu, czyli:
- Modernizacji Systemów Dziedzinowych
- Modernizacji Elektronicznego Obiegu Dokumentów
- Modernizacji Systemów GIS
- Usłudze digitalizacji zasobów GIS
- Zakup zestawów komunikacyjno-pomiarowych
- Zakup licencji i narzędzi do zdalnego odczytu
- Uruchomienie e-Usług publicznych w szeroko rozumianym zakresie podatkowym, GIS, a także obsłudze gospodarki wodnej.
- Szkolenia dla pracowników Urzędu
- Udostępnienie różnych e-Usług w ramach jednej Platformy Projektowej.
Dzięki realizacji projektu stworzona została nowoczesna Platforma Projektowa, której celem było umożliwienie mieszkańcom i mieszkankom dostępu do różnych usług publicznych za pomocą Internetu. Taki pojedynczy punkt kontaktowy, daje możliwość mieszkańcom i mieszkankom skorzystania z wielu usług, bez poznawania złożoności wielu systemów. Platforma jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami, a także pełni rolę informacyjną, dzięki powiadomieniom nt. monitoringu środowiska takich jak między innymi:
- Informacja o jakości powietrza
- Informacja o poziomie wód gruntowych
- Informacja o temperaturze i alertach burzowych
W chwili obecnej Gmina Hyżne świadczy e-Usługi na wysokim poziomie dojrzałości, a wszystko to dzięki zrealizowaniu pełnego zakresu projektu i osiągnięciu następujących celów:
- Zwiększenie wydajności i efektywności oferowanych usług Urzędu poprzez zastosowanie usług dostępnych 24/7 (7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę)
- Zwiększenie efektywności poprzez uruchomienie e-Usług, które przyczynią się do automatyzacji wielu procesów administracyjnych, eliminując zbędne procedury i ograniczając biurokrację i zużycie drogich materiałów biurowych – eksploatacyjnych.
- Zwiększenie transparentności poprzez udostępnienie możliwości monitorowanie postępów swoich spraw i zwiększenie dostępu do informacji publicznych.
- Optymalizacja pracy Urzędu możliwa poprzez dostarczenie kompatybilnych zintegrowanych narzędzi. Ważnym aspektem jest także przeprowadzenie szkoleń, które zapewnią dostosowanie kompetencji pracowników do nowych narzędzi. Wdrożenie rozwiązań IT (sprzętowych i softwarowych) umożliwiających uruchomienie e-Usług, zwiększenie cyberbezpieczeństwa Wnioskodawcy, obywateli oraz umożliwi bezpieczną prace zdalną.
- Digitalizacja zasobów ułatwi cyfrowe zarządzanie nimi.
Głównymi grupami docelowymi są:
- Mieszkanki i mieszkańcy Gminy Hyżne.
- Przedsiębiorcy i instytucje.
- Pracownicy urzędów i jednostek podległych.
#FunduszeUE




