Postępowanie rozpoczyna się na wniosek strony lub Wójta i polega na:
- podjęciu uchwały przez Radę Gminy o przeznaczeniu nieruchomości do sprzedaży;
- dokonaniu wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego;
- sporządzeniu, wywieszeniu na okres 21 dni w siedzibie Urzędu wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży oraz podaniu do publicznej wiadomości informacji o jego wywieszeniu;
- sporządzeniu i podaniu do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu co najmniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu;
- przeprowadzeniu przetargu przez Komisję przetargową;
- sporządzeniu i podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w siedzibie Urzędu na okres 7 dni informacji o wyniku przetargu;
- zawarciu notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
- dowód wniesienia wadium, przedłożony Komisji przetargowej przed otwarciem przetargu;
- dowód wpłaty ceny nieruchomości, pomniejszonej o wniesione wadium przedłożony w Kancelarii Notarialnej, przed zawarciem umowy sprzedaży.
Formularz do pobrania:
Wniosek o sprzedaż nieruchomości.
Opłaty:
Opłata skarbowa nieprzewidziana przepisami.
Nabywca nieruchomości ponosi opłaty materiałów geodezyjno – kartograficznych, sporządzenia operatu szacunkowego, podziału geodezyjnego, należności wynikających z przepisów prawa związanych z daną transakcją podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, wszelkie koszty związane z zawarciem umowy w formie aktu notarialnego oraz wpisami sądowymi.
Gdzie załatwisz sprawę ?
Urząd Gminy Hyżne
36-024 Hyżne 103
Pok. 7, II piętro
Tel.: 17 2304564; 535 953 792
e-mail: a.rybka@hyzne.pl