- Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami i potrzebujesz załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Hyżne, skontaktuj się z Koordynatorem dostępności pod numerem: 17 23 045 63 lub m.rybka@hyzne.com. Koordynator pomoże Ci uzyskać szczegółowe informacje lub ustali kompetentną osobę do załatwienia sprawy. Odpowiedni pracownik skontaktuje się z Tobą i Ci pomoże.
- Pamiętaj, przy Urzędzie Gminy Hyżne, znajduje się miejsce wyznaczone dla osób z niepełnosprawnością ale jest ono oddalone od głównego wejścia, dlatego jeśli poruszasz się na wózku lub masz problem z poruszaniem, zadzwoń.
- Aby dostać się do głównego wejścia, musisz pokonać poziomą przeszkodę w postaci krawężnika o wysokości około 8 cm.
- Jeśli jesteś osobą na wózku, w chwili obecnej nie dostaniesz się na piętra urzędu. Nie posiadamy windy, nie mamy platformy. Pomożemy Ci na parterze budynku lub wcześniej zgłoś potrzebę wizyty pracownika u siebie w domu.
- Przy wejściu do budynku po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek dla osób wymagających pomocy, jest to jednak kontakt do Oddziału Poczty Polskiej, która swoją siedzibę ma w budynku urzędu gminy na parterze.
- Po otrzymaniu sygnału dzwonkiem pracownik Poczty Polskiej udaje się do osoby potrzebującej w zakresie załatwienia usług pocztowych.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku nie ma windy.
- Utrudnienia w zakresie braku windy, toalet dla osób niepełnosprawnych i dostępność pomieszczeń na I i II, III, IV piętrze wynikają z architektury budynku i braku możliwości wprowadzenia zmian bez naruszenia konstrukcji budynku.
Jak dostaniesz się do urzędu Gminy w Hyżnem ?
Dojście/dojazd:
Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu: URZĄD GMINY HYŻNE:
(Przystanek w stronę Rzeszowa) Hyżne UG, HYŻNE, HYŻNE, UG 06/07
Kod przystanku: 13152639
Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością: istniejące z niepełnym oznaczeniem, oddalone około 50 metrów od głównego wejścia.
Wejście dostępne: brak
Wejście główne od strony drogi wojewódzkiej nr 878, dostępne z dwóch stron parkingu.
Obsługa mieszkańca odbywa się na: II, III piętrze; na parterze znajduje się oddział Poczty Polskiej, na I piętrze: Bank Spółdzielczy w Błażowej, oddział w Hyżnem, na IV piętrze Gminny Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół.
Dostosowanie budynku: brak windy
Obsługa z wykorzystaniem tłumacza Polskiego Języka Migowego online- po ewentualnym wcześniejszym zgłoszeniu zapotrzebowania, poprzez formularz dostępny w zakładce dostępność i złożeniu w UG Hyżne, przesłanie na adres: urzad@hyzne.pl lub przez platformę epuap urzędu
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: brak
Miejsce uzyskania informacji dodatkowych: sekretariat urzędu – piętro II, pokój na wprost od drzwi wejściowych na piętro.
Telefon do osoby, która może udzielić wsparcia na miejscu: 17 23 045 63;
Lp. | Obszar monitoringu i minimalny zakres pytań monitoringowych | Kryterium spełnione | Podstawa prawna/norma ISO/dobra praktyka |
1 | Czy dokumenty tworzone w urzędzie są dostępne cyfrowo? |
nie | Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
2 | Czy strony internetowe urzędu i aplikacje mobilne są dostępne cyfrowo? | tak, z zastrzeżeniami | Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
3 | Czy podmiot posiada procedurę/sposób rozpatrywania żądań o zapewnienie dostępności strony internetowej lub aplikacji mobilnej albo elementu takiej strony lub aplikacji? | nie | art. 18 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
4 | Czy w przypadku braku dostępności elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, podmiot zapewnia dostęp alternatywny do tego elementu? | nie | art. 7 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
6 | Czy treści w intranecie i ekstranecie są dostępne zgodnie ze standardem WCAG 2.1 na poziomie AA? | nie | art. 3 ust. 2 pkt 6 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
7 | Czy podmiot współpracuje ze specjalistami lub organizacjami pozarządowymi posiadającymi fachową wiedzę o dostępności cyfrowej? | nie | dobra praktyka |
8 | Czy podmiot monitoruje swoją dostępność cyfrową regularnie? | nie | dobra praktyka |
9 | Czy podmiot przeprowadza audyty dostępności cyfrowej? | nie | dobra praktyka |
10 | Czy programy rozwoju/strategie/budżety podmiotu zawierają zapisy o zapewnianiu dostępności cyfrowej podmiotu? | nie | dobra praktyka |
11 | Czy procedury, które obowiązują w zakresie zamówień publicznych oraz zlecania i powierzania zadań publicznych zapewniają spełnianie standardu WCAG 2.1 na poziomie co najmniej AA? | nie | dobra praktyka |
13 | Czy każda strona internetowa i każda aplikacja mobilna podmiotu posiada deklarację dostępności? | nie | art. 10 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych |
15 | Czy podmiot posiada procedurę/ regulamin/ dokumenty rozpatrywania skarg na brak dostępności cyfrowej swoich stron internetowych i aplikacji mobilnych? | nie | dobra praktyka |
16 | Czy pracownicy zamieszczający treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych są przeszkoleni w zakresie dostępności cyfrowej? | nie | dobra praktyka |
17 | Czy podmiot posiada program zapobiegania powstawaniu barier cyfrowych? | nie | art. 4 ust. 1 pkt 2 Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |