Zamiana nieruchomości.
Postępowanie rozpoczyna się na wniosek strony lub Wójta Gminy i polega na:
- wydaniu zarządzenia Wójta Gminy o przeznaczeniu nieruchomości do zamiany,
- dokonaniu wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, w przypadku nierównych wartości wycenianych nieruchomości,
- sporządzeniu, wywieszeniu na okres 21 dni w siedzibie Urzędu wykazu nieruchomości przeznaczonej do zamiany oraz podaniu do publicznej wiadomości informacji o jego wywieszeniu,
- spisaniu protokołu z rokowań,
- zawarciu notarialnej umowy zamiany nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zamianę nieruchomości.
Załączniki:
- aktualny odpis księgi wieczystej,
- wypis z rejestru gruntów.
W przypadku wniosku Wójta Gminy dokumenty kompletuje Urząd
Formularz do pobrania:
Wniosek o dokonanie zamiany.
Opłaty:
- Opłata skarbowa nieprzewidziana przepisami.
- Opłaty notarialne i sądowe wg uzgodnień.
Gdzie załatwisz sprawę?
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Hyżne, sprawę prowadzi Referat Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami
36-024 Hyżne 103, pokój nr 7, tel 17 230 45 64