Dodatki mieszkaniowe.
Wydanie decyzji administracyjnej o przyznaniu bądź odmowie przyznania dodatku mieszkaniowego.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (wzór GKiM-22)
Załączniki :
- Deklaracja o dochodach do dodatku mieszkaniowego z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
- tytuł prawny do lokalu (np. umowa użyczenia, umowa najmu lokalu, prawo własności),
- dokument dotyczący powierzchni użytkowej (w tym pokoi i kuchni),
- dokumenty potwierdzające dochody do dodatku mieszkaniowego, np. odcinki renty lub emerytury, zaświadczenie z zakładu pracy, wszystkich członków gospodarstwa domowego, a w przypadku osób bezrobotnych – zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
- dokumenty potwierdzające wydatki na mieszkanie (opłaty za wodę, ścieki, energię cieplną, nieczystości stałe),
ostatni rachunek za energię elektryczną.
Formularz do pobrania:
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Gdzie załatwisz sprawę ?
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Hyżne.
Sprawę prowadzi Referat Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami
36-024 Hyżne 103, pokój nr 7, tel 17 230 45 64
Inne informacje:
- Dodatek mieszkaniowy przysługuje:
- najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkaniowych,
- osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego,
osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych, - innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem,
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego oczekującym na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny.
- Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. Do dochodu nie wlicza się świadczeń pomocy materialnej dla uczniów, dodatków dla sierot zupełnych, jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka, dodatku z tytułu urodzenia dziecka, pomocy w zakresie dożywiania, zasiłków pielęgnacyjnych, zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, zapomogi pieniężnej, o której mowa w przepisach o zapomodze pieniężnej dla niektórych emerytów, rencistów i osób pobierających świadczenie przedemerytalne albo zasiłek przedemerytalny w 2007 r.
- Normatywna powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego, w którym znajduję się tylko jeden lokal mieszkalny (dom jednorodzinny) w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekraczać; 35 m² dla 1 osoby, 40 m² dla 2 osób, 45 m² dla 3 osób, 55 m² dla 4 osób, 65 m² dla 5 osób, 70 m² dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5 m2.
Normatywną powierzchnię zwiększa się o 15 m2 , jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
Dodatek mieszkaniowy przysługuje, gdy powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego nie przekracza normatywnej powierzchni o więcej niż 30 % albo 50 % pod warunkiem, że udział pokoi i kuch w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60 %. - Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.