Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek

Gmina Hyżne zrealizowała projekt pn. „Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek” nr FEPK.01.02–IZ.00–0017/23

  • Całkowita wartość Projektu wynosi 3 233 220,12 PLN (słownie: trzy miliony dwieście trzydzieści trzy tysiące dwieście dwadzieścia złotych dwanaście groszy),
  • Całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 3 230 022,12 PLN (słownie: trzy miliony dwieście trzydzieści  tysięcy dwadzieścia dwa złote dwanaście groszy),
  • Dofinansowanie ze środków Funduszu wynosi 2 680 918,35 PLN (słownie: dwa miliony sześćset osiemdziesiąt tysięcy dziewięćset osiemnaście złotych trzydzieści pięć groszy).

Przedmiotem projektu „Kompleksowa cyfryzacja w Gminie Hyżne – administracja bliżej mieszkańców i mieszkanek” było uruchomienie 16 e-Usług publicznych na co najmniej 4 poziomie dojrzałości, a także jednej usługi na 3 poziomie dojrzałości. E-Usługi wybrane do realizacji są nieprzypadkowe, Wnioskodawca wybrał te usługi, z których najczęściej korzystają podatnicy i osoby prawne z terenu Gminy Hyżne. Uruchomienie e-Usług możliwe było tylko dzięki realizacji pełnego zakresu projektu, czyli:

  • Modernizacji Systemów Dziedzinowych
  • Modernizacji Elektronicznego Obiegu Dokumentów
  • Modernizacji Systemów GIS
  • Usłudze digitalizacji zasobów GIS
  • Zakup zestawów komunikacyjno-pomiarowych
  • Zakup licencji i narzędzi do zdalnego odczytu
  • Uruchomienie e-Usług publicznych w szeroko rozumianym zakresie podatkowym, GIS, a także obsłudze gospodarki wodnej.
  • Szkolenia dla pracowników Urzędu
  • Udostępnienie różnych e-Usług w ramach jednej Platformy Projektowej.

Dzięki realizacji projektu stworzona została nowoczesna Platforma Projektowa, której celem było umożliwienie mieszkańcom i mieszkankom dostępu do różnych usług publicznych za pomocą Internetu. Taki pojedynczy punkt kontaktowy, daje możliwość mieszkańcom i mieszkankom skorzystania z wielu usług, bez poznawania złożoności wielu systemów. Platforma jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami, a także pełni rolę informacyjną, dzięki powiadomieniom nt. monitoringu środowiska takich jak między innymi:

  • Informacja o jakości powietrza
  • Informacja o poziomie wód gruntowych
  • Informacja o temperaturze i alertach burzowych

W chwili obecnej Gmina Hyżne świadczy e-Usługi na wysokim poziomie dojrzałości, a wszystko to dzięki zrealizowaniu pełnego zakresu projektu i osiągnięciu następujących celów:

  • Zwiększenie wydajności i efektywności oferowanych usług Urzędu poprzez zastosowanie usług dostępnych 24/7 (7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę)
  • Zwiększenie efektywności poprzez uruchomienie e-Usług, które przyczynią się do automatyzacji wielu procesów administracyjnych, eliminując zbędne procedury i ograniczając biurokrację i zużycie drogich materiałów biurowych – eksploatacyjnych.
  • Zwiększenie transparentności poprzez udostępnienie możliwości monitorowanie postępów swoich spraw i zwiększenie dostępu do informacji publicznych.
  • Optymalizacja pracy Urzędu możliwa poprzez dostarczenie kompatybilnych zintegrowanych narzędzi. Ważnym aspektem jest także przeprowadzenie szkoleń, które zapewnią dostosowanie kompetencji pracowników do nowych narzędzi. Wdrożenie rozwiązań IT (sprzętowych i softwarowych) umożliwiających uruchomienie e-Usług, zwiększenie cyberbezpieczeństwa Wnioskodawcy, obywateli oraz umożliwi bezpieczną prace zdalną.
  • Digitalizacja zasobów ułatwi cyfrowe zarządzanie nimi.

Głównymi grupami docelowymi są:

  1. Mieszkanki i mieszkańcy Gminy Hyżne.
  2. Przedsiębiorcy i instytucje.
  3. Pracownicy urzędów i jednostek podległych.

#FunduszeUE