Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze inspektora ds. płac i ubezpieczeń społecznych Referacie Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Hyżne.
Wójt Gminy Hyżne
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
inspektora ds. płac i ubezpieczeń społecznych Referacie Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Hyżne.
1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Hyżne, Hyżne 103, 36-024 Hyżne.
2. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe.
- Co najmniej dwuletni staż pracy w administracji publicznej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy.
- Nieposzlakowana opinia.
3. Wymagania dodatkowe:
- Prawo jazdy kat. B.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa z zastosowaniem w praktyce.
- Predyspozycje osobowościowe: zaangażowanie, samodzielność, odpowiedzialność za realizowane zadania, rzetelność, obowiązkowość, kreatywność, sumienność, terminowość, komunikatywność.
- Zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Biegła znajomość posługiwania się aplikacjami biurowymi MS Office.
- Znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych.
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu: odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, kodeksu pracy, przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych, przepisów dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych, ustawy o pracownikach samorządowych, klasyfikacji budżetowej, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, przepisów dotyczących naliczania wynagrodzeń w jednostkach samorządu terytorialnego.
4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Wykonywanie poleceń służbowych Kierownika Referatu Budżetu i Finansów oraz kierownictwa Urzędu.
- Prowadzenie i obsługa merytoryczna i finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- Wystawianie w systemie RESPONS faktur sprzedaży, na podstawie danych dostarczanych przez pracowników, not korygujących oraz not księgowych dotyczących kosztów wychowania przedszkolnego oraz kar umownych;
- Prowadzenie ewidencji i księgowanie gminy jako organu;
- Rozksięgowywanie wyciągów i ich dekretacja;
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu gminy (organ), w tym:
- dziennika;
- księgi głównej, ksiąg pomocniczych;
- rozrachunków z US;
- rozrachunków z tytułu pożyczek i kredytów;
- Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne;
- Sporządzanie i przekazywanie do ZUS raportów miesięcznych, deklaracji rozliczeniowych oraz dokumentów niezbędnych do prowadzenia kont płatnika składek, kont ubezpieczeniowych oraz dokonywanie korekt.
- Sporządzanie list płac;
- Prowadzenie kart wynagrodzeń;
- Naliczanie i gromadzenie dokumentacji niezbędnej do rozliczenia zasiłków;
- Wypełnianie RP-7 dla potrzeb emerytur i rent;
- Sporządzanie rocznych informacji i deklaracji do Urzędu Skarbowego;
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych do GUS z zakresu kadr i płac;
- Wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu;
- Sporządzanie wniosków o refundacje z tytułu robót publicznych, prac interwencyjnych oraz społecznie użytecznych;
- Obsługa kancelaryjna zebrań wiejskich.
- Opisywanie i podpisywanie pod względem merytorycznym wszystkich rachunków i faktur w zakresie prowadzonych spraw.
- Archiwizacja dokumentacji prowadzonych spraw (przygotowanie do przekazania do archiwum).
- Opracowywanie danych do projektu budżetu Gminy
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
5. Warunki pracy na stanowisku:
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Wynagrodzenie zgodne z rozporządzeniem w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
- Praca wymagająca odporności na stres, umiejętności pracy pod presją czasu oraz kształtowania dobrych relacji interpersonalnych.
- Praca umysłowa o charakterze administracyjnym, siedząca, przy komputerze powyżej 2 godzin dziennie.
- Miejsce pracy – budynek Urzędu Gminy, Hyżne 103.
- Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: styczeń 2024.
W listopadzie 2023 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia).
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (np. zaświadczenie od pracodawcy lub pisemne referencje z potwierdzeniem okresu zatrudnienia u danego pracodawcy).
- Oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowana opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- Kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami dodatkowymi (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia, referencje).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia). Podanie danych osobowych przez kandydata jest wymogiem ustawowym. Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (art. 221 oraz art. 221a Ustawy z dnia z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy).
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. płac i ubezpieczeń społecznych” w siedzibie Urzędu Gminy Hyżne, pokój nr 1 (sekretariat) lub przesłać na adres: Urząd Gminy Hyżne, Hyżne 103, 36-024 Hyżne, w terminie do dnia 18 grudnia 2023 r.
Decyduje data wpływu do urzędu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Hyżne po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o kandydatach spełniających wymagania formalne oraz o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Hyżne oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Hyżne.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej.